Общината в Ловеч се сети да поиска пешеходни пътеки на жп-релсите в квартал „Здравец“ и село Умаревци, става ясно от нейно съобщение. За проблема НГ пише много отдавна. Сигналите за опасните места има повече от година и половина. На 25 юни юли 2013 г. на релсите щеше да загине Ангел Георгиев – инвалид в количка.Човекът едва се спаси.
Отговорът тогава на зам.-кмета Младен Младенов до пострадалия ловчалия гласеше: „Уведомявам ви, че там, където сте пресичали жп-линията, няма законно регламентиран прелез за пешеходци и по тази причина там не могат да бъдат монтирани каквито и да е съоръжения.“ Предлагат му да заобикаля километър, за да стигне до дома си.
Сега в писмо до генералния директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" кметът на община Ловеч Минчо Казанджиев е поискал две пешеходни пътеки. Те трябва да бъдат поставени на релсовия път в ж. к. „Здравец“ в града, срещу жилищен блок 217, и в с. Умаревци. И за двата опасни участъка НГ писа в бр. 67 т.г.
Чак сега общината реагира, тъй като имало „сигнали за невъзможността за преминаване на пешеходци през железния път на тези две места поради направени отводнителни канавки“.
Всъщност никакви „отводнителни канали“ няма. От железопътната компания са прокопали ровове от двете страни на жп-линията. Издигнали са и високи прегради от траверси, за да попречат да се прекосява линията.
Някога е имало прелези, сега има прегради. Налага се хората да заобикалят километри, за да минат по „регламентирани“ прелези. Така се доказва, че нуждите и сигурността на отделния човек са нищо пред бюрокрацията.
Поради този абсурд жителите от Умаревци дори заплашиха с жива верига пред влака. Там са събрали и подписка против действията на ЖП Секция – Враца, които отговарят и за Ловешко. Защото за да стигнат до автобусната спирка, трябва да пълзят през ров.
Ще видим доколко искането на общината ще бъде взето под внимание от компанията "Железопътна инфраструктура“. Предполага се, че ще има дълги преписки. Защото и сега е ясно, че компанията е със задължения и няма кой да плаща за прелези, за да се пазят хората. Но по тази логика всеки човек трябва сам да се пази от направените клопки. Защото това си е клопка – първо строиш общински жилища в блок 217 зад линията, после им закриваш прелеза и го пращаш на Михаля? Това ли са държавните и общинските власти?
Цветан Тодоров
Напиши коментар