Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев ще открие дискусия, посветена на изучаването на добродетели и религии в българските училища. Събитието ще се състои днес (24 април) от 13:00 ч. в зала 6 на Националния дворец на културата (НДК), съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).
"Във форума ще се включат повече от 100 участници и ще бъдат обсъдени различните гледни точки по темата. Очаква се да присъстват българският патриарх Даниил, главният мюфтия Мустафа Хаджи, народни представители, учители, родители и други. Сред поканените са и представители на гражданския сектор - неправителствени организации и други", информират от МОН.
Дискусията ще се излъчва на живо в каналите на МОН във Фейсбук и YouTube.
И сега в Закона за предучилищното и училищното образование (ЗПУО) има учебен предмет "Религия", който е част от раздела с факултативните часове. Бяха създадени и утвърдени три програми след много обсъждания, между които се избира. Едната е за православно християнство с елементи на конфесионално образование, другата е ислям с елементи на конфесионално образование, а третата е без елементи на конфесионално образование, с акцент върху история на религиите. Това каза на 2 април министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в отговор на актуален въпрос на какъв етап е идеята за въвеждане на предмета "Добродетели и религия" и каква е визията на него, който му беше зададен тогава на заседанието на Комисията по образованието и науката в Народното събрание.
На 19 февруари министърът на образованието и науката Красимир Вълчев се срещна с българския патриарх и Софийски митрополит Даниил. На срещата те обсъдиха сътрудничеството между МОН и Българската православна църква (БПЦ), съобщи тогава пресцентърът на МОН. Патриарх Даниил изрази готовност експерти от БПЦ да се включат в обсъждането на бъдещи промени. Той подчерта, че това ще подпомогне не само образователната система, но и ще даде още повече знания на децата, както ще им даде нравствена и морална перспектива, което е предпоставка и за намаляване на агресията.
Вчера институцията на омбудсмана настоя в писмо до МОН за прозрачност и публична информация за намерението да се въведе предмет „Религия и добродетели“ в училище. Повод са сигнали и жалби на родители и граждани, в които те изразяват различни позиции - от категорично несъгласие до пълна подкрепа на изучаването на религия и съобщават за създадени петиции за и против идеята.
Напиши коментар