Смартфоните са вече отговорни за над една четвърт от снимките, направени в САЩ за една година. Резултатите от проучването на агенцията NPD посочиха, че 27% от всички заснети снимки са били именно такива, направени със смартфони, независимо дали това е iPhone, някой от моделите с Android или други. Фотоапаратите от своя страна са използвани все по-рядко в случаите, когато потребителите са искали да съхранят момента на дигитален носител. Тази промяна има най-голямо отражение в случаите, когато камерата на смартфона е по-добра или еднакво добра с тази на джобния фотоапарат. Продажбите на компактните фотоапарати са спаднали със 17% през изминалата година, сочи NPD, а продадените джобни видеокамери, като известния модел Flip, са били с 13% по-малко от тези за 2010г. Стандартните видеокамери с вградена светкавица също отчитат спад в продажбите- 8%. Повечето от успешните фотоапарати, които не са изместени от смартфоните, са разбира се тези, които могат да предложат по-добро качество. В тази категория попадат DSLR апаратите и тези със сменяеми обективи, чиито продажби са се покачили с 12%. Освен това, по-популярни са станали и фотоапаратите със супер зуум с увеличение на образа 10х и повече. Продадените от тях бройки за 2011г. са с 16% повече от тези за миналата година. Според директора на NPD, промяната се дължи главно на увеличението на брой направени снимки за година. През 2011г. са били направени много повече снимки от 2010г. и повечето от тях са просто уловени моменти със смартфони, отколкото бележити събития, където потребителите използват стандартните си фотоапарати.
Напиши коментар