По предварителен дневен ред от 35 точки заседава днес Общинският съвет на Плевен. Сесията е от 09,00 ч. в сграда „Гена Димитрова“.
Точка първа е предложение за изменение на Правилника за организацията и дейността на Общинския съвет, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация за мандат 2015-2019 година. Промяната, която се предлага, касае увеличение на броя зам.-председатели на Общинския съвет - от четирима те да станат петима. Мотивът за исканата промяна е регистрацията на новата група общински съветници и с оглед спазване на квотно представяне на председател на група и зам.-председател на Общинския съвет, посочва в предложението си вносителят Пепо Петков - председател на групата общински съветници „Плевен може - Плевен побеждава“. Ако предложението за промяна в Правилника бъде прието - съветниците ще проведат избор и за пети зам.-председател. Четиримата заместници на председателя на местния парламент Мартин Митев към момента са Бойко Тодоров, Здравко Георгиев, Калин Поповски и Петя Василева.
Общинският съвет ще бъде запознат и с доклада за изпълнението на бюджета на община Плевен за 2015 година. Ще припомним, че по отчета бе проведено и публично обсъждане в края на август.
На днешната сесия влизат четири предложения,
свързани с отчисленията, които Общината внася ежемесечно
съгласно чл.64 от Закона за управление на отпадъците /ЗУО/ и чл.20 от Наредба №7. Първото предложение касае актуализация на сборния общински бюджет за 2016 г. и увеличаване на приходната и съответно разходната част с 380 568,47 лв. Сумата представлява 50% от внесените общо 761 136,95 лв. за 2014 г. отчисления и е възстановена от РИОСВ - Плевен по сметка на Общината с платежно от 19.08.2016 г. Второто предложение е за ползване на средства от набрани отчисления за сепариране на смесени битови отпадъци и оползотворяване чрез компостиране на зелени отпадъци в новоизграденото Регионално депо на Плевен. Към 24.08.2016 г. набраните средства от Община Плевен в РИОСВ са общо в размер на 4 685 557,61 лв., а общата прогнозна стойност на дейностите за сепариране и компостиране на отпадъци за месец е съответно 98 280 лв. и 16 790 лв. Съветниците ще обсъдят и предложение за ползване на средства от набрани отчисления за извършване на доставки, необходими за работата на Регионалното депо за отпадъци. Става дума за осигуряване на контейнери за сепариращата инсталация и за Центъра за предаване на отпадъци, за контейнери за разделно събиране на зелени отпадъци, доставка на мобилни дизелови резервоари, на мотокар 3,5 т, доставка и монтаж на кран. Посочената обща прогнозна стойност на необходимите доставки е 877 320 лв. Четвъртото предложение, касаещо отчисленията по чл.64 от ЗУО, е за ползване на средства с цел изготвяне на морфологичен анализ на състава и количеството битови отпадъци, образувани на територията на общината. За анализа Община Плевен има сключен договор от 07.09.2015 г. с изпълнител, определен по реда на Закона за обществените поръчки. Общата стойност на договора е 78 600 лв. с ДДС.
Общинският съвет ще разгледа предложение
за дофинансиране на самостоятелни и слети паралелки
за учебната 2016/2017 година. Такива искания до момента има постъпили от 13 училища, като общият размер на необходимите допълнителни средства за обезпечаване на учебния процес в тях е в размер на 53 344 лв. Съветниците ще обсъждат предложение и за откриване на полудневна подготвителна група в детска градина „Биляна“ в село Буковлък. Приетите в градината деца на 5 и 6 години, които подлежат на задължително предучилищно образование преди първи клас, са общо 58. Родителите на 15 от тях са декларирали, че желаят децата им да посещават група при полудневна организация.
Съветниците ще обсъждат днес и искане за изменение на програмата за развитие на „ДКЦ II - Плевен“. С оглед на по-прецизна диагностика управителят на дружеството д-р Марияна Лазарова предлага предвиденият сигмоидоскоп за гастродиагностичния кабинет с прогнозна стойност 30 000 лв. без ДДС да бъзе заменен с видеоколоноскоп с прогнозна цена 70 000 лв. с ДДС. Инвестицията се предвижда да бъде направена със средства от преотстъпения дивидент за 2015 година.
На дневен ред е и въпросът с базата
на Зонално жандармерийско управление /ЗЖУ/.
В изпълнение на решение от 16 септември 2015 г. на Общинския съвет има сключен едногодишен договор от 15 октомври 2015 г. между кмета на Общината и Министерството на вътрешните работи за безвъзмездно управление на недвижим имот - частна общинска собственост, за нуждите на зоналната жандармерия. Става дума за сградите на ул. „Стоян Заимов“ в Плевен. Съгласно договора ЗЖУ - Плевен следва да освободи имота за административните нужди на Община Плевен при изтичане предвидения едногодишен срок. В тази връзка, с писмо до местната управа от 30 август тази година Главна дирекция „Национална полиция“ е поискала удължаване на договора поне с още 2 месеца поради необходимост от осигуряване на други подходящи сгради, в които да бъдат настанени служителите от управлението.
Напиши коментар