Русе: Общината намалява с 30 души, две дирекции и 5 отдела

Кметът Пламен Стоилов лично поема контрола над дирекция „Обществен ред и сигурност”

 

С 30 щатни бройки ще бъде свита общинската администрация в Русе от 1 февруари 2012 г. Това предвижда дългоочакваната нова общинска структура, за чиято оптимизация кметът Пламен Стоилов говори още от първите дни на мандата си. Предложението ще бъде разгледано на предстоящата сесия на 19 януари.

Досега числеността на общинската администрация е била 278,5 щатни бройки. С новите промени те вече са 248,5, като съкращението е с 10,77%. Мотивите са свързани с финансово-икономическата криза и писмото на вицепремиера Симеон Дянков от 5 декември, с което той иска да се намалят всички администрации по места. Според кмета Пламен Стоилов, реформите в структурата ще доведат до повишаване ефикасността на работата и подобряване качеството на предлаганите публични услуги. 

В новата структура дирекциите са намалени от 12 на 10, отделите и звената от 31 на 26, а секторите - от 7 на 1. Една от основните промени е в ресора на зам.-кмета по икономика, инвестиции и собственост Даниела Шилкова, която ще отговаря за новата дирекция „Местни данъци и такси”. Досега това е било звено, което обаче поради важността си за приходите в бюджета вече е превърнато в дирекция. За сметка на това досегашните дирекции „Икономика и търговия” и „Общинска собственост” се сливат в една обща – „Икономика и управление на собствеността”. Ресорът на зам.-кмета по комуналните дейности Свилен Иванов остава само с една дирекция – „Инфраструктура, екология и транспорт”, която обединява досегашните „Екология и транспорт” и „Благоустрояване и инфраструктура”.

Главният архитект вече не е пряко подчинен на кмета, а над него е зам.-кметът по устройство на територията Димитър Наков. Главният архитект Симеон Рангелов ще отговаря за дирекцията „Устройство на теиторията”, която съществуваше и досега. Зам.-кметът по хуманитарните дейности Иван Григоров ще има също само една дирекция – „Хуманитарни дейности”, в която влизат досегашните „Култура и образование” и „Здравни и социални дейности”.

Зам.-кметът по европейско развитие Страхил Карапчански, който ще има грижата за дирекция „Европейско развитие”, наричана досега „Устойчиво развитие и евроинтеграция”. Секретарят на общината Димитър Генков ще отговаря за три, вместо за четири дирекции - „Правни дейности”, „Административно обслужване” и „Финансово-стопански дейности”. Четвъртата дирекция в ресора му – „Сигурност и управление при кризи”, минава на директно подчинение на кмета Пламен Стоилов. Тя ще бъде с ново име – „Обществен ред и сигурност”.

Кметът поема директно контрола на три отдела – за вътрешния одит, обществените поръчки и човешките ресурси, както и на звеното за финансов контрол.

По отношение на отделите най-кардинална е промяната при европейското развитие. Дирекцията остава без нито един подчинен отдел – премахват се „Устойчиво развитие” и „Евроинтеграция”. При комуналните дейности се закрива отделът за обществени инвестиции. В дирекция „Правни дейности” се премахва отделът за правно-нормативно обслужване, а отделно се закрива и отдел „Канцелария”. В хуманитарните дейности от три отдела се правят два – образованието се обединява с младежките дейности и спорта, а здравеопазването отива към социалните дейности.

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори