Ст. инспектор Стилиян Станев: Колчетата по пътя Русе-Бяла спряха тежките катастрофи

Ст. инспектор Стилиян Станев: Колчетата по пътя Русе-Бяла спряха тежките катастрофи

България е най-опасната страна за шофиране в Европейския съюз, показва анализ на Института за пътна безопасност. Използвани са данни от Гаранционния фонд, Националния статистически институт и МВР. Оценката на риска включва периода 2021-2023 година.

Най-опасната област за шофиране у нас е Русенска област, сочат данните на Института. Според оценката на експертите му, коефициентът на загинали и ранени  спрямо дължината на пътя там е най-висок-1,5.

 Коректна спрямо тези данни бе и статистиката на КАТ, изнесена от ст. инспектор Стилиян Станев, началник  сектор в „Пътна полиция“. ”Ние също сме направили анализ на пътната обстановка за този тригодишен период. От този анализ е видно, че общият брой на катастрофите се е увеличил, като през 2022 година те са 995, а през миналата - 1092. Статистиката показва, че е трайна тенденцията на тежките птп-та, те са 353. Другото важно в статитистиката е, че докато през 2021 г. и 2022 г. загиналите са съответно 23 и 29 души, то през 2023 г. техният брой е  намалял на 21 човека. Броят на тежко ранените за този период също намалява - от 455 на 427”, разясни Станев.

Що се отнася до пътя Русе-Бяла, това е най-натоварената пътна отсечка в България, добави Станев. Според данните от преброителните постове от 2015 г.,  преминалите тогава превозни средства са били 6449. Към момента техният брой е над 13 хиляди, като трафикът всяка година се увеличава. „Статистиката за този път показва, че през 2021 г. са настъпили 88 пътнотранспортни произшествия. От тях 27 са тежки с 8 загинали и 32 ранени. През тази година досега катастрофите са 125, от които 36 са тежки, но броят на загиналите е намалял от 13 на 7 души. За този тригодишен период са загинали 28 човека”, каза още Стилиян Станев.

От септември миналата година, когато бяха поставени гъвкавите ограничителни колчета по пътя Русе-Бяла, няма настъпили тежки произшествия в тези участъци. „Има още участъци, които не са доизградени. Те са маркирани, но предстои първо рехабилитация на пътното платно, а след това ще бъдат поставени тези обезопасителни колчета. Това е така нареченият Беленски баир, където е маркирано мястото, но след рехабилитацията на пътя ще бъдат поставени колчетата. Дължината на отсечката Русе-Бяла е 65 км, а с тези колчета са обезопасени около 12 - 14 км, но това ще продължи. Така че участъкът ще стане по-голям. Предвиждаме   да се поставят колчета в хоризонтални криви, където е забранено изпреварването, за да не се случват тежки пътнотранспортни произшествия”, увери Стилиян Станев.

 

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори