16 пътници от влака Русе-Бургас, който е с прекачване в Стара Загора, преспаха на гарата в Стара Загора в нощта срещу 14 август. Влакът от Русе пристигнал в Стара Загора с половин час закъснение, а композицията за Бургас пък потеглила, без да изчака прекачването минути преди това, без да изчака пътниците.
Според БДЖ инцидентът бил поради грешка на диспечер, който е пуснал влака за Бургас 3 минути преди пристигането на този от Русе. Пътниците ще бъдат компенсирани с безплатно пътуване, а служителят щял да получи дисциплинарно наказание.
Самият министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков успя да се извини публично на закъсалите пътници в ефира на NOVA. Самите пътници обаче не са получили извинение от БДЖ до днес, 16 август, нито са им върнали парите за закупените билети, разказа за в. „Бряг“ единият от потърпевшите – Николай Тодоров, студент в Нидерландия, възпитаник на Английската гимназия в Русе.
„След като ни съобщиха, че влакът, който чакаме, е заминал без нас, ни оставиха в неведение часове наред на перона на гарата в Стара Загора. Понеже в момента тя се ремонтира, нямаше почти никакво място, където да седнеш, съответно трябваше да стоим прави или насядали по земята с часове, а да не говорим за място, където да отидеш до тоалетна, което беше абсурдно. Аз бях с три мои приятелки - две, от които са чужденки (от Украйна и Словакия). Въпреки че с българката сме свикнали на лошите условия и непрестанните закъснения на БДЖ, чужденките бяха в изключителен шок и ступор, защото подобно нещо не им се беше случвало никога досега. Доколкото ми споделиха, в техните държави нещата не се случват по този начин и най-вероятно няма да дойдат повече в България, защото са прекалено потресени от условията тук“, разказа Николай.
В крайна сметка, след три часа разправии с различни служители на БДЖ, дошъл един добър човечец, който им донесъл вода и им предложил две стаички, където могат да останат, докато пристигне най-ранният влак, който би им свършил работа, а именно този в 9:30 сутринта.
„Стаите бяха сравнително задоволителни, но нямаше чаршафи и достатъчно легла. Тоалетните е излишно да ги коментирам, защото бяха мръсни и миришеха ужасно, дори и не сме си помисляли за тоалетна хартия и сапун. Нямахме никаква храна. Все още чакаме подробна информация от БДЖ каква е ситуацията с така обещания от компанията безплатен билет. Никой от служителите им не се е свързал с нас да ни обясни какво следва оттук нататък. Това, което мога да гарантирам аз, е, че със сигурност ни осигуриха едно незабравимо изживяване, което определено ще помним.
Както аз, така и моите приятели, сме доста травмирани от случилото се. Изключително съм тъжен, че за пореден път държавата ни успя да отблъсне чуждестранни туристи, които просто се опитваха да си изкарат добре в България“, посочи Николай. Въпреки неприятното пътуване, младежите са стигнали до морето на стоп и сега отмарят заслужено и от края на студентската им учебна година, и от кошмарното преживяване по българските жп гари.
Напиши коментар