„Лошото отношение на администрацията към гражданите е основен проблем, посочен във внесения вчера в парламента годишен доклад на омбудсмана”. Това каза изпълняващият тази длъжност Константин Пенчев, който днес имаше приемна в Силистра. Основно по процент най-много са оплакванията срещу доставчиците на обществени услуги, но за мен основният проблем, който съм извадил "пред скоби" и в годишния доклад, който внасяме в парламента е, че администрацията не се научи да уважава хората, заяви Константин Пенчев. По неговите думи гражданите са огорчени не от това, че не се решават проблемите им, а от лошото отношение на чиновниците. В този смисъл Константин Пенчев изрази учудване, че едва в около 10% от общините има обществени посредници. "Учудвам се защо общините не съдействат да има такива обществени посредници - те са полезни и на общините, и на хората, защото местният посредник често пъти може да реши въпрос, без да сезира Общината", каза Константин Пенчев. Утре, 30 март, националният омбудсман ще участва в Националната конференция на тема "Гражданското образование - успехи и провали, поуки и възможности". Конференцията е в рамките на кампанията "Участвам и променям" на министерството на образованието, младежта и науката, обявило с подкрепата на омбудсмана на Република България учебната 2011-2012 г. за година на социалните и граждански компетентности. На снимката: Константин Пенчев и сътрудничката му по време на откритата за гражданите приемна в Силистра
Напиши коментар