Ловеч: Най-опасната отсечка по жп-линиите в областта е Дойренци – Летница

БДЖ ще прави две автоматични прелезни сигнализации на прелези в Летница и Троян

Шест произшествия през последните три години са станали на жп-прелези в отсечката Дойренци – Летница. Най-тежкото произшествие в този период става на 19 май 2011 г. Тогава влак удря камион с ремарке с дърва. Петима души са ранени, като един от тях е машинистът.

Информацията е получена от ДП Национална компания „Железопътна инфраструктура” чрез заявление за достъп до обществена информация по ЗДОИ, подадено от НГ.

Другите пет случая за периода 2011 -2013 са по леки, но има ранени.

Но отсечката е фатално известна от много години. По времето на социализма при Дойренци влак блъсна автобус с хора и имаше много жертви. Тежката катастрофа става през 1979 г. Свидетели припомнят за 15 жертви, а 52 са тежко ранени. Три дни не могат да измият кръвта.

На практика това е най-опасната отсечка по линията за Левски. На 26 януари 2012 г. влак удря изпаднал плуг от снегорин.  Последният случай от 26 януари 2014 г. е на линията Ловеч – Троян, когато влак удря трактор-снегорин. Причината за всички случаи е нерегламентирано преминаване на МПС, сочи справката.

Няма загинали при произшествия на жп прелезите в областта за периода 1 януари 2011 г. до 20 октомври 2014 г.

Към 22.10.2014  г.  657 095 лв. от бюджета на „Железопътна инфраструктура” са изразходвани за текущо поддържане и ремонт на прелези в областта. До края на годината е предвидено да се инвестират още 320 000 лв. за пресъоръжаване на прелези от ръчни в съоръжения с автоматична прелезна сигнализация (АПС). Става дума за жп прелези в Летница и Троян.

Сега от всички прелези в областта само осем броя са снабдени с АПС – това е трифаров светофар,  даващ към водачите лунно-бяла мигаща светлина, указваща, че прелезът е отворен и не предстои преминаване на влак.

За последните три години (2011, 2012 и 2013 г.) не са откривани и не са закривани жп прелези в областта. При закриване на прелез се назначава специална комисия. В нея участват ДП „НКЖИ”, пътна полиция, община, собственик на шосейния път, превозвачи и други заинтересовани страни. Изготвя се протокол с решение, в което се отразява какви мерки и от кого се предприемат за безопасност на мястото след закриването на прелеза. Обикновено комисията предписва да се прегради пътното платно с ограда от релси, ровове, насипи, канавки или допълнителни заграждения тип „Ню Джърси“.

От приложената таблица към отговора става ясно, че в областта има пет  (4  в Луковитско и 1 в Троян) несъоръжени прелеза. Автоматичните (АПС) са 11, освен това има още електрически бариери като този в Троян за станция „Къпинчо” и ръчни с електрическо задвижване. Общо прелезите са 31 броя, като само 4 са на линията Червен бряг – Златна Панега.

 

 

 

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори