Интензивен трафик на границата с Румъния имаше през уикенда. Шофьори на камиони сигнализираха в събота, че за тях движението през граничен пункт „Дунав мост” е било спряно. По думите им - от румънска страна пропускали приоритетно леките автомобили и автобусите. Причината за това се оказа засиленият поток от туристи. Стотици румънски коли са се отправили към българското Черноморие или гръцките курорти. От Агенция „Митници” потвърдиха за тази ситуация и обясниха, че било практика за румънските гранични власти да дават приоритет на пътническите превози в турстическия сезон.
За няколко часа в събота преминаването на камиони през границата е било напълно преустановено. През всички трасета се пропускали само леките коли и автобусите.
В неделя трафикът от леки коли, влизащи в България, отново бе интензивен. Шофьори разказаха, че преминаването на граничните проверки от двете страни на Дунав мост отнема около 10 минути. В същото време потокът от тирове отново е бил ограничен и се е образувала опашка от камиони в румънска територия.
Това се случва на фона на недоволството от страна на превозвачи, които се събраха на граничния пункт в петък, за да настояват за спазване на конвенцията за бързо преминаване на така наречените опасни товари. Представители на транспротния бранш от страната казват, че търпят загуби заради бавното преминаване през граничния пункт „Дунав мост”. Опашки от камиони по пътя около границата при Русе вече няма, тъй като тировете изчакват на буферен паркинг, но се е появил друг проблем - при организацията на буферния паркинг не е взето под внимание вкарването на тирове с оранжеви табели, което е обозначението на превозните средства, превозващи така наречените опасни товари.
Димитър Генов е превозвач от Варна и обясни защо трябва да се придвижват по-бързо камионите с оранжеви табели. „В този клас опасни товари влизат химични отпадъци, взривоопасни материали, силни запалими материали, които се вкарват безцеремонно в този паркинг. Те могат да нанесат огромни щети както на паркинга, така и на самото население. Една искра може да дойде от много места. Има един клас амониеви нитрати, които са силно запалими, и ако стане взрив, може да бъде унижощен периметър от минимум 500-600 метра само от един камион”, поясни още превозвачът. Колегите му също настояват и за еврокоридор, който да е само за камиони с регистрация в ЕС.
Напиши коментар