Въпреки неизпълнението на приходите в бюджета за 2011 г. с около 3 милиона лева и предстоящи плащания на задължения за близо 6 милиона, от които 2 милиона лева по инвестиционния кредит и 4 милиона лева вътрешен заем от дейност „Чистота“, новото ръководство на община Плевен спази обещанието да намали данъчната тежест за плевенчани.
Това заяви пред медиите тази седмица кметът доц. д-р Димитър Стойков. В ситуация, в която повечето общини в страната вдигнаха данъците, а тези, които ги запазиха, отчетоха това като успех, ние намаляваме данъчната тежест за плевенчани с около 2%, заяви градоначалникът и добави, че целта е да се подпомогнат най-слабите социални групи в общината и бизнеса.
Такса битови отпадъци е намалена с 1 промил за юридически лица - от 6 на 5 промила, а за физически лица от 1,6 на 1,2 промила. С 0,4 промила е завишен данък недвижими имоти от 1,5 на 1,9 промила. "При положение че горната граница на този данък е 4,5, видно е, че данъкът и без това е много нисък - един от най-ниските в страната", коментира кметът Стойков.
Целта е намаление на масово плащаните данъци, което да почувстват плевенските домакинства и бизнесът.
Лек ръст има на данъка на превозните средства: до 37 киловата - от 34 на 45 стотинки на киловат, което реално води до годишно увеличение от 2,04 лв., а за превозните средства от 37 до 55 киловата увеличението е от 40 на 55 стотинки за киловат, или 4,12 лв. годишно. И след увеличението ставката на този данък остава под тази във Велико Търново и Стара Загора, уточни градоначалникът.
С 0.4% е увеличението на данък придобиване на имущество, което засяга значително по-малък брой граждани. Отчетено е обаче, че намаленият размер на патентния данък трябва да доведе до снижаване цените на посредническите услуги, което да компенсира така приетото увеличение. Патентният данък за брокери на недвижими имоти е намален от 1500 на 500 лева.
Първите мерки за справяне с бюджетния дефицит от около 3 милиона лева са съкращаване на администрацията и разходите за административни услуги. За пример кметът Стойков посочи разходите за мобилни телефони в общината, за които е планирано намаление от 7 000 на 2 000 лева месечно. Готви се актуализация и на наемите на общински имоти и преразглеждане дейността на някои неефективни звена на общината, допълни кметът.
Напиши коментар