Подобряване на реализацията на завършилите висши училища на пазара на труда, повишаване на дела на чуждестранните студенти и увеличаване на броя и влиянието на научните публикации на българските висши училища.
Тези основни тенденции в тазгодишното издание на Рейтинговата система на висшите училища в България отчете министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков.
Конкретните данни в Рейтинговата система показват, че делът на регистрираните безработни, завършили през предходните 5 години висше образование в страната, се задържа близо до миналогодишните малко над 2% при нива от 3,5% през 2021 г. Другите показатели за реализацията на завършилите на пазара на труда продължават да се подобряват, достигайки до рекордни за последното десетилетие стойности.
Най-ниска безработица (под 1%) се наблюдава сред завършилите професионалните направления „Медицина“, „Фармация“, „Стоматология“, „Военно дело“ и „Математика“, а най висока сред завършилите „Социални дейности“ (3,4%).
Русенският унверситет "Ангел Кънчев" влиза в топ три с пет специалности.
"Социални дейности" заема второто място от общо 11 висши училища в стандартизираните класации на РСВУ за 2023 г.
Безработицата сред завършилите – 3,36%, реализацияга по призвание е 62,28%, а облагаемият доход на завършилите е 1572 лева.
Четири специалности са трети в страната: "Електротехника, електроника и автоматика", "Материали и материалознание", "Химични технологии" и "Хранителни технологии".
Безработицата сред завършилите "Електротехника, електроника и автоматика" е 1,26%, реализацията по призвание е 46,44%, а облагаемият доход на завършилите – 2849 лева.
При завършилите "Материали и материалознание" безработица е 4,28%, реализацията – 39,39%, а облагаемият доход на - 2234 лева.
При "Химични технологии" се отчита 4,35% сред завършилите, реализация – 40,43% и облагаемият доход на завършилите е 1757 лева.
4% е безработицата при завършилите специалността "Хранителни технологии", реализацията по призвание е 37,18%, а облагаемият доход на завършилите е 1313 лева, сочи класацията на МОН.
Напиши коментар