Предложението за промяна в общинската транспортна схема внася кметът на община Плевен доц. д-р Димитър Стойков. Тя е утвърдена съгласно изискванията на Закона за автомобилните превози с решение на местния парламент. Срокът на договорите за превоз на пътници по въпросните 8 градски линии обаче изтече с края на 2011 година и началото на новата 2012. Това налага и провеждане на процедурата за избор на нови изпълнители по тези маршрути, посочва в предложението си градоначалникът. Първата от списъка с основни линии, които излизат на конкурс, е за автобус №7А - с маршрут магазин „Баумакс“ - ЛВТ - моста на парк „Кайлъка“. За обслужването й са нужни 2 автобуса, които дневно ще извършват 27 еднопосочни курса. Втората линия е по маршрут № 20 - от квартал „Кайлъка“ до ДК „ВИТ“. Останалите 6 автобусни линии са:
№ 21 - от жк „Дружба“ до ДК „ВИТ“, №33 - от квартал „Сторгозия“ до началото на парк „Кайлъка“, №5 - от бл. “Свобода“ до спирка „Язовира“, № 99 – от блок „Свобода“ – Съдебна палата до квартал „Дружба“, №77 – от квартал Сторгозия до парк “Кайлъка“ и линия №17 – от Втора клинична база в 9-и квартал до гробищен парк „Чаира“.
Основният критерий, по който ще бъдат избрани новите изпълнители, ще бъде икономически най-изгодното предложение. Останалите показатели, които ще играят роля при подбора, са единичната цена на автобусния превоз между две крайни спирки, възрастта на автобусния парк, оборудването на автобусите за превоз на трудноподвижни пътници, екологичните качества на машините и не на последно място - предложенията за социални облекчения.
Справка на „Посоки“ установи, че за част от посочените линии /с номера 33, 99, 77 и номер 17/ досега договорът е бил със софийската фирма „Юнион Ивкони“. Транспортната фирма, която беше обявена за първенец в бранша за 2011 година в страната, обаче така и не успя да се наложи на пазара в Плевен. Тя стъпи в града през месец май 2010 година с куп амбиции и обещания. От месеци насам обаче автобуси на „Ивкони“ по градските маршрути в Плевен никой не е виждал.
Напиши коментар