Фирмата, отговаряща за зимното почистване на републиканските пътища в Плевенска област - "Пътно поддържане Плевен 2011", е с нова глоба за месец февруари. За разлика от предишните санкции този път тя е в по-малък размер – около 10 000 лева, научи „Брягнюз“. Така тази зима фирмата има наложени общо четири глоби, като останалите три са 30 000 лева през януари заради непочистени от снега пътни участъци при Козар Белене, Българене и Тотлебен, 40 000 лева глоба през декември 2011 година и през ноември още около 40 000 лева заради ненавреме въведени зимни дежурства. Областното пътно управление - Плевен поддържа общо 791 км републикански пътища - първи, втори и трети клас, на територията на областта. Договорът с «Пътно поддържане Плевен 2011» е 4-годишен и беше сключен преди началото на сезона. В обединението влизат три фирми - Видапътстрой, Виагруп и Инжстрой.
Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/ публикувани и договорите за единичните цени за текущ ремонт и поддържане на републиканските пътища. Преглеждайки документа за Плевен и сравнявайки го с тези на останалите области, се натъкнахме на доста любопитни факти. Оказва се, че 38,75 лв. за кв. метър е одобрената цена за измиване на знак в област Плевен. За въпросния указател е посочено, че трябва да е с площ от 0,8 кв. метра. В същото време нов знак за път с предимство се предлага в интернет за 48,20 лв. Въпреки че едва ли някой някога е виждал подобно почистване на знаци, оказва се, че във всяка от областите дружествата имат тарифа за такава дейност. За Плевен демонтаж на повредени знаци пък става при цена от 19,98 лв. При 8-часов работен ден пътен проектант в Плевен пък може да заработи 480 лв., но не на месец, а на ден, т.е. излиза, че надницата за час е 60 лева. 15,78 лв. за кв. м пък се плаща в Плевен за полагане на напречна маркировка с перли, включително и почистване на настилката. Едва ли вече може да ни изненадат цените за снегопочистването. Според документацията има 3 степени на зимно поддържане и ниво на почистване А, Б, В и Г, както и деление на планински и равнинен терен. Най-скъпо пътната агенция плаща за чистенето на снега в Плевенско – 2586 лв./км, и Русе - 1800 лв./км равнинен път, ниво А. Най-малко пари отиват в Ямболско - 490 лв./км. Машините също работят на различни цени. Роторният снегорин в Бургаско чисти за 264,96 лв./час, в Плевенско - за 125, а във Велико Търново - за 67,92 лв. Средствата от наложените досега санкции на пътните фирми ще бъдат вложени в изкърпване на републиканската пътна мрежа, обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Спешните аварийни дейности ще продължат до края на март. Приоритетно ще се работи на автомагистралните участъци и пътищата с най-интензивно движение. Министър Павлова подчерта, че голяма част от пътната мрежа не е ремонтирана повече от 20-30 години и тежката зима, с ниски температури и обилен снеговалеж, допълнително е влошила състоянието им. Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров пък посочи, че АПИ е предприела вече спешни ремонтни дейности. В момента аварийното изкърпване се осъществява със студена смес, поради все още ниските температури и мокрите пътища. Със затопляне на времето – в края на март и началото на април, ще започнат и ремонтните дейности с горещ асфалт. Общият бюджет на АПИ за тази година за изкърпване на пътищата е 20 000 000 лв.
Напиши коментар