Още двама бивши служители на община Плевен са възстановени на работа с решение на Административния съд. Така съкратените общинари, спечелили дела срещу местната управа в Плевен, стават общо четирима към момента.
С решение от 11 април тази година Административният съд отменя Заповед № 34 от 3 януари 2012 г. на кмета на община Плевен, с която е прекратено служебното правоотношение на С.К.Ж. на длъжността "мл.експерт" в община Плевен, отдел "ЕСГРАОН". Заповедта за освобождаването на С.К.Ж. от работа е издадена на основание Закона за държавния служител с мотив съкращаване на длъжността.
Със съдебно решение е отменена и Заповед № 119 от 3 януари 2012 г. за прекратяване на служебното правоотношение на М.Т.А. поради съкращаване на длъжността. В този случай обаче магистратите оставят без уважение искането на жалбоподателя за присъждане на разноски по делото в размер на 1000 лева.
И с двете съдебни решения община Плевен се осъжда да заплати само разноските за адвокат на двамата общински служители, завели делата. Сумата по двете дела е общо 900 лв. Решенията могат да бъдат оспорвани пред Върховния административен съд в предвидения от закона 14-дневен срок.
Преди дни други двама бивши общинари успяха да осъдят община Плевен за това, че са били неправомерно съкратени от работа. Административният съд отмени заповедите за прекратяване на служебните правоотношения на Х.И.Х. - гл. експерт в отдел „Здравеопазване и социални дейности”, и Л.И.Д - - мл. експерт в отдел „ЕСГРАОН”. И двамата са освободени от работа с мотив - съкращаване на длъжността.
В решенията си и по четирите дела един от основните мотиви, които изтъква съдът, е, че длъжностното разписание за община Плевен е било изготвено в противоречие с решението на Общинския съвет. „Съгласно приетото решение общата численост на администрацията е определена и одобрена в размер на 206,5 щатни бройки държавна отговорност, а с утвърденото длъжностно разписание числеността на персонала е определена на 218 щатни бройки. Съгласно разпоредбата на чл. 44 и чл. 46, т. 4 от ЗМСМА кметът на общината е оправомощен само да организира изпълнението на решенията на Общинския съвет и може само да назначава, съответно освобождава, служителите на общинската администрация, които подпомагат неговата дейност, в съответствие с утвърдената структура. Ръководителят на съответната администрация разполага с власт да организира ефективно нейната дейност чрез създаване и закриване на сектори и длъжности, но единствено в пределите на утвърдената структура и обща численост и при спазване регламента на чл.13 от ЗА. Цитираните законови разпоредби обосновават категоричен извод, че определянето на вида и броя на длъжностите в общинската администрация са от изключителна компетентност на Общинския съвет. Ето защо, като е определил по-голяма численост на общинската администрация с утвърденото длъжностно разписание (218 щ.бр. вместо утвърдените от ОбС 206,5 щ.бр.), кметът на общината е излязъл извън рамките на своите правомощия, с което е допуснал нарушение на закона”, се казва в решенията по тези съдебни спорове.
Ще припомним, че общо 9 бивши общинари подадоха жалби в съда, като по някои от жалбите има заведени по две дела – едно срещу законосъобразността на освобождаване от работа и второ – за обезщетение за времето, през което не са били на работа.
Напиши коментар