В края на януари, заедно с пътната агенция и НКЖИ започваме реконструкцията на надлеза след Дунав мост, който образува задръствания по пътя за Силистра, обяви официално министърът на транспорта Ивайло Московски при посещението си в Русе в четвъртък. Участъкът ще бъде разширен с едно платно и ще се реконструира жп надлезът. Няколко други проекта ще реализираме, ще подкрепим идеята за развитие на градска железница, заяви още министърът.
На дежурния журналистически въпрос за пътя Русе-Велико Търново, транспортният министър отвърна, че наистина мисли, че пътят е много натоварен и е сигурен, че колегите му от пътната агенция и министерство на регионалното развитие ще положат всички усилия проектът да бъде реализиран. В този дух министър Московски подчерта, че магистрала "Хемус" е абсолютен приоритет на сегашното правителство. Няколко са вариантите да я финансираме, подчерта Московски. Той обясни, че една част от отсечката е основен транспортен коридор и се очаква да бъде финансирана по ОП "Транспорт". Вероятно така ще се строи трасето до разклона за Плевен и Ловеч. За другата част до Велико Търново, която не е европейски коридор, ще се търси миксирано финансиране.
По отношение на кризата в БДЖ, която би довела до спиране на 140 влака и съкращаване на 1500 железничари, министърът бе категоричен, че няма да се допусне толкова лош вариант. Московски обясни, че ще търсят вътрешни компенсаторни механизми, да се разредят графици например, така че да няма толкова големи съкращения. Ще има оптимизация, но след съгласуване със синдикатите, каза още Московски. От следващата година ще се обмисли и вариант към железницата да се създаде транспортна компания, която с бусове да покрие нерентабилните направления към основни спирки и гари. До неизпълнение на договора с държавата няма да се стигне, обеща транспортният министър.
Напиши коментар