Два проекта за крайбрежната ивица на Русе ще извършат чудеса на Кея. Разработките ще бъдат подадени за европейско финансиране, ако Общинският съвет одобри на заседанието си другата седмица първоначално подготвените документи. Плановете са били представени на общинските съветници по време на заседанията на постоянните комисии, които започнали от вчера своята работа преди сесията на 23 април. Това става ясно от днешна публикация на русенския вестник "Бряг", който подробно е описал проектите. В града са оптимисти, защото Русе е сочен за пример за успешно изпълнение на подобни проекти с европейско финансиране, като например проекта за Интегриран градски транспорт.
Сега става дума за подробни устройствени планове за парково-традиционна зона и за парково – рекреационна зона, които ще се обособят покрай реката. И двата проекта са част от интегрирания план за градско възстановяване и развитие. С първия подробен устройствен план се предвижда изграждането на териториите в северната част на Русе на запад от Речна гара до ул. „Мостова“ на изток. По част от този участък в момента е разположена търлата, там ще остане алея за разходка. Проектът по първата зона е насочен основно към промяна на инфраструктурата, уточнява "Бряг". Предлага се да се промени профилът на бул. „Придунавски“ на седем метра, с две платна по 3,50 м., тротоарите ще бъдат също по три метра широки. Улица „Велико Търново“ ще се свърже с „Придунавски“ с ново кръстовище с ленти за ляво завиване, което след реконструкцията на бул. „Придунавски” и пешеходната пасарелка, ще позволи по-добър достъп до градските зони. „Велико Търново” се отваря за еднопосочно автомобилно движение към центъра, което налага да се промени сега действащата организация на движение в контактната зона от ул. ”Райко Даскалов” до Речна гара. Кръгово движение пък ще има от кръстовището с ул. „Райко Даскалов” до Гимназията по облекло. Новото трасе слиза при пасарелката и се свързва със съществуващия път при административната сграда на Пристанищния комплекс. След ремонта бул. „Придунавски“ ще се използва и от автобусите на градския транспорт, крайбрежната алея ще остане място за разходка. Автори на проекта са архитектите Силвия Алексиева, която като общински съветник отговаря на въпроси на колегите си по комисии, както и арх. Мария Костадинова.
Новата зона на Кея, наречена парково – рекреационна, ще предлага множество атракции и забавления за русенци и гостите на града. Тя ще е естествено продължение на първата зона и започва от ул. „Мостова“ на запад, до булевард „Придунавски“ и Парка на младежта на юг до Зимовника на АППД. Крайбрежната ивица е проектирана с паркови алеи, зелени пространства, спортни площадки и атракциони. До Музея на транспорта пък ще има обществено-обслужващи сгради като кафенета, магазини за сувенири и дори има идея за изграждане на хотел-казино. Предвидено е изграждане на паркинги при Музея на транспорта и Регионалния център за интегрирано управление на риска за 88 автомобила, под ската на тенискортовете за 75 автомобила. Във втория етап от изпълнението, за преодоляването на денивелацията между високата и ниска тераса при „Мегамол“, се предвижда автомобилен надлез, който е продължение на ул. „Независимост“. По същата причина на предвиденото за реконструкция трасе ще има още три надлеза, охраняеми жп-презлези, както и асансьори за хора с увреждания. Ще се обособи и велоалея. Втората ивица е проектирана от арх. Венцислав Илиев в съавторство с арх. Ралица Панайотова.Тъй като Илиев е общински съветник, по време на заседание на вчерашната комисия по култура пожелал да се направят промени в дребни, но важни детайли в докладната записка.Той нарекъл обекта огромен и ултрасложен, и предложил да бъде записано,че проектът е негова инициатива и на колежката му.
Проектите за крайбрежната ивица са минали всички съгласувателни процедури, остава след одобрение на местния парламент, общинската администрация да подготви проектите за еврофинасиране.
Напиши коментар