Шуменци реанимират идеята за пътя Силистра-Лесово

10 години без резултат общините по трасето на пътя обменят писма и предложения с отговорните държавни институции

Мечтаната пътна артерия между Северна и Южна България ще помага властимащите по-често да посещават изостаналите региони. Снимка: Алексей Минев

 

Екип „Силистренски бряг”

 

През април в град Шумен ще се състои кръгла маса за изграждане на първокласен път от Силистра през Шумен, Карнобат и Ямбол до Лесово, който ще достига до трансграничната връзка СилистраКълъраш. Товастава ясно от писмо на ръководителите нашуменскитеобластна администрация, общински съвет и община до областния управител на СилистраСтоян Бонев. Форумът ще бъде проведен с участието на Българската стопанска камара.

Писма-покани със същото съдържание имаидо областния управител на Ямбол и до българските общини Силистра, Алфатар, Дулово, Каолиново, Венец, Хитрино, Смядово, Сунгурларе, Карнобат, Ямбол и Елхово. Покани са изпратени и дорумънски и турски административни единици, имащи отношение по въпроса.

„Проблемът с изграждането на моста Силистра – Кълъраш и на скоростния път Силистра-Лесовоот години стои на вниманието на областнатаадминистрацияи на община Силистра“, заяви областният управител Стоян Бонев. От страна на двете институции до всички отговорни министерства през последните близо 10 години са изпращани писма с настояване за реализиране на двете важни транспортни връзки.

Те са били и продължават да са в основата на програмите на представителите на държавната и на общинските власти. На тях са посвещавани форуми, организирани в Силистра с участието на представители от най-високо държавно и международно ниво. В различни години е имало и общи актове на областните управители на Силистра, Шумен, Ямбол и Бургас, през чиито територии преминава скоростният път между българо-турската и българо-румънската граници.

„В последните години се констатират два фактора, които влияят много неблагоприятно върху развитието на значителни части от територията на страната“, се казва още в поканата от Шумен. На първо място, това е изоставането в развитието на стратегическата пътна инфраструктура в цяла Северна България и особено в Североизточния регион.

Изграждането на автомагистрала „Хемус“ е със значително по-бавни темпове от строителството на автомагистралите в Южна България - „Тракия", „Струма“ и „Марица“. Неблагоприятно въздействие оказва и липсата на достатъчно ефективна транспортна връзка, свързваща Северна и Южна България.

Всичко това води до значително намаляване на вътрешните и на чуждестранните инвестиции, до задълбочаващи се социални проблеми, свързани с ръст на безработицата над средния за страната, както и до съществени диспропорции в икономическото и социалното развитие на регионите.

Констатира се също, че е назряла необходимостта от изграждането на Дунав мост 3 между градовете Силистра и Кълъраш, и на път с повишени транспортни възможности по линията „Силистра-Шумен-Карнобат-Ямбол-Лесово”. Прогнозира се, че изграждането им ще окаже мощно въздействие върху цялостното развитие на регионите, разположени по пътя на трасето. Ще се увеличи и облекчи транспортният поток, свързващ Република Турция и Близкия изток със страните от Североизточна Европа и Скандинавския полуостров. Значително ще се усъвършенства транспортната връзка между Североизточния и Югоизточния региони, за да се даде тласък за преодоляване на диспропорциите в развитието на отделните части на страната.

За съжаление това не може да се каже за начина, по който се развива нашата държава от момента на социалните промени досега. Все по-видими и отчетливи стават разликите в икономическото, демографското и социалното развитие между Северна и Южна България. Това на практика води до появата на няколко икономически оазиса в и около големите градове София, Пловдив, Бургас, привличащи население от процесите на вътрешна миграция и раждаемост, и на региони с повишаваща се безработица, нисък жизнен стандарт, трайно намаляване и застаряване на населението, нарастваща несигурност и обезлюдяване.

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори