Утре, четвъртък, новата структура и численост на общинската администрация в Силистра ще бъде обсъдена на поредната сесия на Общинския съвет. Заседанието е насрочено за 9.30 часа, а дълго чаканото решение е залегнало като първа точка в дневния ред.
Ако предложеното от кмета д-р Юлиян Найденов разместване в коридорите на общинската власт бъде одобрено от съветниците, в този мандат, поне, община Силистра ще има 3-ма зам.-кметове, секретар, 6 дирекции и 13 специализирани отдела към тях. Досегашните двама заместници на кмета Денка Михайлова и Ивелин Лозев ще си имат нов колега. Той ще ръководи две дирекции – „Финанси” и „Икономика”.
На пряко подчинение към кмета д-р Юлиян Найденов ще са главният архитект, вътрешният одит, който ще е от двама души, 10 кметски наместници, 8 кметове на кметства и специалистите в селските кметства – 13 на брой. Секретарят на общината и зам.-кметовете също ще са на пряко подчинение на д-р Юлиян Найденов, като те обаче ще ръководят по няколко дирекции, които пък от своя страна ще се състоят от различни отдели.
Секретарят на общината Ростислав Павлов получава две дирекции – „Правна“ с 11 души и „Обща администрация“ с 22-ма служители. Последната ще се състои от два отдела – „ГРАО“ и „Административно-информационно обслужване и управление на собствеността“.
Зам.-кметът по „Устройство на територията и общинска собственост“ инж. Ивелин Лозев получава една дирекция – „Устройство на територията и общинска собственост“ с 22-ма служители, която ще се състои от 3 отдела – „Разпореждане с общинска собственост“, „Градоустройство, геодезия, кадастър и актуване“ и „Строителство и околна среда“.
Също една дирекция с 20 души ще ръководи и зам.-кметът по „Хуманитарни дейности“ Денка Михайлова. Тази дирекция ще се състои от 3 отдела – „Обществено здраве, социална политика и спорт“, „Образование и младежки дейности“ и „Култура“.
Бъдещият зам.-кмет по „Финанси и икономика“ ще управлява две дирекции – „Финанси“ с 25 щатни служители и „Икономика“ с 13 техни колеги. Дирекция „Финанси“ ще се състои от 3 отдела – „Финанси и бюджет“, „Счетоводство и контрол“ и „Местни данъци и такси“, а дирекция „Икономика“ – от два отдела. Те са „Стопански дейности“ и „Инвестиции и проекти“.
Според докладната записка, общата численост на общинската администрация ще се намали от 173 на 152 души. Най-много - 17,10%, ще са съкращенията на хора в дейности, дофинансирани от Общината – от 41 на 34 души. В делегираните от държавата дейности служителите ще намалеят от 132 на 118 човека, като съкращенията тук ще са 10,61%.
Ако бъдат приети, всички тези промени и реформи ще влязат в сила от 15 март, сочи още докладната записка на кмета д-р Юлиян Найденов.
На снимката: Кметът д-р Юлиян Найденов и заместниците му Денка Михайлова и Ивелин Лозев
Напиши коментар