До месец ще бъде отстранен недостатък в дигиталната система за обучение на нови шофьори. В момента системата не може да гарантира, че курсистът и преподавателят са на едно място, и то точно мястото, което е отбелязано за начало на часа. Това заяви министърът на транспорта Гроздан Караджов пред NOVA, в репортаж на която бе разказано за недоволство сред автоинструктори заради контрола при провеждането на шофьорски курсове.
От бранша алармираха за възможен саботаж с GPS приложението, което трябва да следи дали кандидат-шофьорите реално си взимат всички часове по кормуване. Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България съобщи, че апликацията постоянно дава бъгове и не работи.
Пред министъра екипът на NOVA и Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България демонстрират как може да започне изпит по кормуване, без кандидат-шофьорът да присъства.
Караджов съобщи, че миналата седмица е даден срок на разработчика на системата да се отстрани този проблем. "Насочили сме се към вариант, при който върху устройството на преподавателя да се подписва курсист. Дигиталният подпис ще носи данни за време и локация. Така ще се гарантира, че двамата са заедно.
Освен това предстои да бъде отстранен проблем, свързан с това, че може бъде сменена темата на обучение в рамките на започнал час. Ще поискаме само 20 процента от часовете по теория да са дистанционно, а останалите присъствено", посочи Караджов.
Той заяви, че пълната дигитализация ще започне в срока, в който е предвидена. По думите му основният двигател на отпора срещу нея е това, че сегашната система дава възможност да не се кормува достататъчно - и като часове, и като километри.
Напиши коментар