Възможностите за предоставяне на по-бързи и по-качествени услуги на гражданите обсъдиха представители на осемте общини от Русенско по време на среща с експерти от Главна дирекция „Гражданска регистрация и административно обслужване“ (ГРАО) към Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).
Сред дискутираните теми бяха изискванията за адресна регистрация, правилата при признаване на чуждестранни решения по реда на Кодекса на международното частно право, издаването на удостоверения за наследници, законодателството, свързано с осиновяването, а също и взаимодействие между ГРАО и секторите на МВР. Специално внимание бе обърнато и на дейностите по промяна на адресна регистрация на лица и тяхната дерегистрация.
Според заместник областния управител Детелина Ачева в бъдеще трябва да се обърне внимание на възможностите за по-широко ползване на дигитални платформи при обслужването на физически и юридически лица от страна на институциите.
Справка сочи, че средно на ден длъжностните лица по гражданско състояние в региона обработват по около 200 заявления. Сред най-често издаваните документи са дубликати на актове за раждане и граждански брак, както и удостоверения за наследници.
В срещата, която се проведе във Велико Търново, участва и началникът на Териториално звено „ГРАО“ – Русе Сашка Николаева.
Напиши коментар