Отдавнашна идея на настоящия русенски областен управител Стефко Бурджиев, възникнала още при предходния му мандат, е свързването на България и Румъния с тунел. Идеята, макар и да изглежда авангардна, не е толкова неосъществима, тъй като метрото в Будапеща например пресича с тунели под Дунав. Бурджиев има и още един аргумент - до две години скоростната железница ще е стигнала до Букурещ. Ако русенци имат възможност да я ползват и да стигат до Брюксел за 4 часа например, защо да тичат по летищата, като могат да използват една бърза връзка, която ще стане още по-бърза, ако се пресича реката под земя. Естествено, такъв проект ще трябва да се обсъди на ниво правителства на България и Румъния, а русенският губернатор вече търси съмишленици за идеята си.
На последна за годината среща с журналисти областният управител и заместниците му коментираха теми, свързани с предстоящи инфраструктурни проекти. Един от тях вече е готов, става дума за надлез за автомобили, който да свързва напряко бул. "България" и граничния пункт. Така ще се избегне задръстването по кръговото кръстовище по посока Мартен и ще се облекчи трафикът до Свободна зона и Индустриалния парк. Проектът е на стойност малко над 11 милиона лева и ако има кой да ги даде, ще преместим кръговото, заяви Стефко Бурджиев. Друга тема, която ще се обсъжда веднага след Нова година, е обособяването на паркинги за тирове по пътя към Русе. Това може да се случи, като се направят прединвестиционни проучвания и се съобразят интересите на превозвачите. Такива паркинги трябва да са добре оборудвани с хигиенни помещения и да имат охрана. Тук не става дума за места за спиране на тирове при екстремални условия, а за доста развита инфраструктура, обясни още Бурджиев. Заместникът му Станимир Станчев пък предложи такива паркинги да станат елемент от проекта за магистралното трасе от Велико Търново до Русе. На снимката: В навечерието на Коледните и Новогодишни празници областният управител Стефко Бурджиев и неговите заместници Станимир Станчев и Явор Янчев организираха среща с представителите на регионалните и национални медии
Напиши коментар