„Извършен е пълен оглед на всички подлези на територията на град Русе.“
Това заяви за БРЯГНЮЗ зам.-кметът по устройство на територията Магдалина Илиева. Проверката на обектите започна още през декември 2019 г. след множество сигнали на граждани за опасни подлези. Контролиращите експерти трябваше да посочат кои подлези да бъдат ремонтирани и кои се налага да бъдат затворени.
Групата от специалисти, която е направила обследването на всички опасни и неремонтирани с години подземни съоръжения, е готова вече със становището си. С него ще се запознае Комисията за организация и безопасност на движението.
„Окончателната "присъда" за подлезите без бъдеще ще произнесе Комисията за организация и безопасност на движението, която ще заседава на 5 март“, обясни заместник-кметът по устройство на територията. Обследвани са общо всички 22 подлеза на територията на града. За десетина от тях се предвижда окончателно да бъдат затворени и да не могат да бъдат използвани от русенци.
Тъй като разходите по бъдещите строителни дейности вече са ясни, предложението ще бъде внесено за обсъждане и на Общински съвет, където старейшините да дадат разрешението си отлаганите в годините ремонтни дейности да започнат, както и да се предвиди сума от бюджета за ремонта им.
По повод други строителни дейности в града вчера на пресконференция Магдалина Илиева заяви, че Общината ще спре ремонта на част от 140-те улици, за които бе изтеглен заем от 10 милиона лева от предишната местна управа.
Временното спиране на ремонтните дейности е за това, че предстои подмяна на ВиК канализацията. След като приключат дейностите на ВиК, тогава ще бъде извършено асфалтирането на останалите отсечки.
Местата с табели в жълто и бяло са тези отсечки, където предстои подмяна на ВиК мрежата. Тя обаче се планира за август-септември тази година, стана ясно на брифинга.
До момента от заема от 10 млн. лева са усвоени около 8 млн.лв. Останалите 2 млн.лв. ще бъдат използвани за довършване и обновяване на бул. “Потсдам“, който ще бъде свързан директно с бул.“България“. Целта на проекта е да не се преминава през кръговото кръстовище до КАТ. В момента вървят процедури по отчуждаване, за да може трасето да бъде изградено покрай Автогарата към международното шосе, поясни още Магдалина Илиева.
Напиши коментар