Делото за влака факла пак в съда на 22 март

Четири години след трагедията при гара Червен бряг казусът още се влачи по съдебните зали

Нови изчисления и нова експертиза трябва да проведат вещите лица по делото за пожара във влака София-Кардам. При огнения ад край гара Червен бряг живи изгоряха 9 души, а други 9 бяха с тежки обгаряния. Четири години след тази трагедия казусът още се влачи по съдебните зали. Оказва се, че никой не може да отговори с точност каква е дължината на пътя на шафнера от отварянето на задната врата до неговото купе, ваденето на пожарогасителите и придвижването до шесто купе, където започва да гаси пламъците. Експертите няма да подреждат нови вагони, както направиха на 8 декември миналата година за следствения експеримент, а само ще извършат допълнителни изчисления. Делото за пожара във влака се отлага за 22 март, когато ще стане ясно имало ли е възможност пътниците да бъдат спасени и евакуирани за 4 минути и във влака да има само материални щети. Апелативният съд във Велико Търново трудно намери дата, която да удовлетворява всички адвокати, и въпреки празника на старата столица насрочи делото за 22 март. Адвокатът на шафнера Георги Енчев заяви извън съдебната зала, че проведеният през декември следствен експеримент не дава точни данни, които да послужат на съда. "Искам да докажа, че не лицата, които са тук, в съдебната зала, е следвало да бъдат подведени под отговорност. 136 човека в дирекция "Безопасност на движението" в БДЖ продължават да работят там и си вземат заплатите, а няма нито един привикан като виновен. А би трябвало те да отговарят за безопасността във влаковете. За 4 години нищо не се е променило в БДЖ. Все още има инструкции, които не са променяни, откакто са създадени железниците у нас", каза Енчев.

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори